کد خبر 1364183
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳
مدرسه نمایه مدارس نمایه دانش آموز نمایه دانش آموزان نمایه کلاس درس نمایه کرونا مدرسه پسرانه

روانشناس تربیتی با تاکید بر اینکه اولویت مدرسه باید آموزش زندگی به بچه ها باشد نه افزایش ساعات درسی گفت: اگر آموزش در خدمت زندگی قرار گیرد دیگر کودکان بدقلق نخواهیم داشت.

به گزارش مشرق، مهدی دوایی، روانشناس تربیتی، درباره حمایت از سلامت کودکانی که در برابر بازگشایی مدارس پس از روزهای کرونایی مقاومت نشان می‌دهند گفت: اکثر کودکان از بازگشایی مدارس و آموزش حضوری استقبال کردند. تعطیلی آموزش حضوری مدارس موجب شد تا نقطه عطفی برای آموزش و پرورش و مدرسه اتفاق بیفتد. پیش از این دانش آموزان منتظر زنگ تمام شدن مدرسه بودند اما در حال حاضر رغبت زیادی برای ماندن در مدرسه دارند. اگر خانواده ها و مدرسه بتوانند، آموزش را در خدمت زندگی قرار دهند بدقلقی در کودکان معنا نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

نحوه برگزاری امتحانات دبستانی‌ها اعلام شد

وی توصیه کرد: مدرسه ها باید مراقب باشند و اولیاء هم باید به مدرسه توصیه کنند اولویت با زندگی بچه ها در مدرسه است نه افزایش ساعت و محتوای کلاس‌های درسی. ایجاد فضاهای گپ و گفت بین کودکان و اولیاء مدرسه کمک می کند تا کودکان بدقلق به مدرسه بیایند. کارهای هنری و فنی را دنبال کنند و بچه ها را تشویق به ورزش و بازی کنند. برای دنبال کردن بحث های آیینی و ملی باید دنبال بهانه ای بگردند تا انگیزه بچه ها را برای ماندن در مدرسه افزایش دهند. به عنوان مثال مدرسه تزئین شود، سرود خوانده شود برای ماه رمضان افطاری درست شود.

این روانشناس تربیتی بر لزوم آموزش مهارت های زندگی مثل اینکه  اگر از هم دلخور شدیم چکار کنیم و اگر کسی گرفتار شد باید چگونه به او کمک کنیم تاکید کرد و گفت: اگر آموزش در اختیار زندگی قرار گیرد دیگر کودکان بدقلق نخواهیم داشت. کودک بدقلق شده چون آموزش در راستای زندگی نبوده حتی با روش های نادرست بچه های خوش قلق هم تبدیل به کودکانی بدقلق خواهند شد. مدرسه باید مراقب باشد به جای اولویت دادن به دانش، نگرش را در اولویت قرار دهد.

دوایی در پاسخ به اینکه چگونه باید کودکان را نسبت به استفاده از ماسک تشویق کرد؟ گفت: باید به کودکان آگاهی بیشتر داد و معایب و محاسن ماسک زدن را به آنها آموخت و از روش های تشویقی و تنبیهی در کنار آموزش استفاده کرد. به عنوان مثال در این روش کودکانی که ماسک می زنند از امکانات بیشتری برخوردار می شوند و اگر ماسک نزنند از برخی امکانات محروم می شوند.  

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 1
    کو گوش شنوا
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 1
    اول پاییز و میبینم که همه بچه های مردم و با خانواده هاشون به کشتن دادید و میگید مرگ حقه و پافشاری زیاد رو حضوری میکنید تا جمعیت ایران از این طریق کم بشه بعدا میگید واکسن میخواستند بزنند واکسن سینوفارمی که بازدن ۳ دوز به کام مرگ میفرسه چه واکسنیه تازه بچه ها اوتیسمی زیاد شدن آینده بچه ها عقیم شدن شون و... وای بر شما مسیولین بی فکر من ۳ دوز واکسنم و زدم اما چنان کرونایی گرفتم که مرگ و جلو چشمام دیدم یکی دیگه با ۳ دوز واکسن فوت کرد حالا چطور بچه ها رو واکسن بزنیم چطور بذاریم اول مهر. برند مدرسه هر چند کسی نمی‌شنود و وزیر آموزش و پرورش بی سواد ما تاکید بر کشتن بچه ها ی مردم داره و ما مجبوریم خدا در این ماه عزیز از سر تقصیرات تان نگذرد و شما ها را به حال پرواز ما بیندازد تا بفهمید ما چی میکشیم
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 1
    چگونه با کودکی که به مدرسه نمی‌رود رفتار کنیم؟؟؟باید بهش جایزه هم بدهیم که عقلش خوب کار میکنه و مدرسه نمیره!
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 0
    باید تشویق شوند که کلا نروند.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 0
    میخوان بروند مدرسه چیکار؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس